Land Rover Discovery Sport en Range Rove Evoque als plug-inhybride.

Onder de motorkap bij zowel de Discovery Sport als de Evoque zit een 1,5 liter grote driecilinder. Dergelijke kleine cilinderinhoud moet zowaar een primeur zijn voor Land Rover. De driepitter, met riemaangedreven starter/generator, is weliswaar 200 pk sterk, en wordt uiteraard gekoppeld aan een elektromotor op de achteras. Het vermogen gaat via een nieuwe achttrapsautomaat naar de wielen. De elektromotor, die de achterwielen aandrijft, zorgt nog eens voor een bijkomende boost van 109 pk (80 kW) en haalt zijn voeding uit een lithium-ionbatterij met capaciteit van 15 kWh. Het gecombineerde vermogen van de Discovery Sport P300e en Evoque P300e? 309 pk en 540 Nm.

VERBRUIK EN UITSTOOT

Het volledig elektrische WLTP-rijbereik van de Land Rover Discovery Sport P300e bedraagt volgens de Britten 62 kilometer, het verbruik 1,6 l/100 km en de CO2-uitstoot 36 g/km. De Range Rover Evoque P300e doet iets beter: daarmee geraak je volledig elektrisch 66 kilometer ver. Op papier verbruik je 1,4 l/100 km en stoot je 32 g/km aan CO2 uit.

Aan een klassiek huis-, tuin- en keukenstopcontact moet de batterij van beide plug-inhybrides volledig opladen 6 uur en 42 minuten in beslag nemen. Een wallbox van 7 kW verlaagt die laadtijd drastisch: tot 80 procent opladen duurt dan 1 uur en 24 minuten. Laad je aan 32 kW, dan heb je op een half uur je batterij tot 80 procent opgeladen.

Bron www.autofans.be


« Terug